04
ינו

שלושה טיפים לתכנון המטבח החדש

פעם הוא הסתתר היטב בקצה הבית. איש לא ראה אותו חוץ מבני המשפחה, ורק בזמן שהכינו לעצמם קפה או ארוחת ערב קלה. החברים שהגיעו לביקור לא ידעו לתאר את החדר הזה, אבל המטבח היה שם. נוכח נפקד. היום המצב שונה לחלוטין, ובדירות המודרניות המטבח הוא חלק בלתי נפרד מהבית. הוא פתוח, חשוף, לרוב משתלב עם חללי אירוח אחרים כמו הסלון או פינת האוכל. במצב הזה הוא גם דורש מאיתנו תשומת לב רבה יותר ועיצוב מדויק שמשלב בין פונקציונליות מרבית לאסתטיקה בלתי מתפשרת. הנה שלושה טיפים חשובים שיעזרו לכם להתכונן לשיפוץ המטבח שלכם, כדי שגם הוא יהיה בדיוק מה שאתם צריכים.

1 – פונקציונליות היא מילת מפתח

המטבחים המודרניים הם ללא ספק מרהיבים, ואם תחפשו מטבחים מעוצבים תגלו דגמים משגעים שתוכלו להתאים גם לצרכים האישיים שלכם. עם זאת, העיצוב הוא שחקן משנה בלבד. כלומר, שחקן משנה מרכזי מאוד – אבל עדיין משני. הפונקציונליות היא החשובה, שכן במטבח הזה אתם עומדים להעביר חלק ניכר מהזמן שלכם בהכנת ארוחות ערב למשפחה ולחברים. אתם בטח לא רוצים לשוטט ברחבי החלל הגדול עם ירקות שזה עתה נשטפו בכיור, רק משום שברגע של חוסר תשומת לב תכננתם את משטח העבודה (או את ה”אי”) בקצה השני. זה גם לא מאוד נכון להפריד בין כלי סכו”ם שונים ולהציב את עמדת הסכינים בפינה השנייה של המשטח. אלה נשמעים כמו פרטים קטנים, והם אכן כאלה, אבל זה לא הופך אותם לחסרי חשיבות. תכנון נכון הוא קריטי.

2 – מידות המטבח

באופן כללי המידות של החדר הן שיקבעו את מידות הארונות, האי וכל אלמנט אחר בחלל הזה. עם זאת, חשוב לקבוע מראש גם את גובה משטח העבודה. מלאכת הבישול או האפייה תהיה לכם נעימה ונוחה יותר אם המשטח יהיה בגובה הנכון, ואם לא תצטרכו לשבור את הגב כדי לחתוך לעצמכם סלט ירקות. בדקו מראש מה הגובה האידאלי עבורכם, ואם אתם מתכננים להציב אי במטבח, בדקו גם את הגובה שלו, כדי שתוכלו לסעוד לצד השולחן גם עם הקטנטנים שלכם.

3 – תאורה נכונה

מטבח מעוצב ומרשים צריך תאורה מתאימה שתדגיש את היופי הזה מצד אחד, וגם תאפשר לכם לעבוד בשקט מצד שני. תאורה טובה תקל גם היא על העבודה שלכם במטבח, ואתם בטח לא רוצים לחתוך ירקות בפינה חשוכה תוך שאתם מסתכנים באיבוד אצבע על הדרך. זוהי כמובן דוגמה קצת קיצונית אבל הנקודה ברורה: תאורה נכונה תהפוך את העבודה במטבח לנעימה, מזמינה ונוחה הרבה יותר.