04
ינו

טיפים חשובים לעיצוב המאפייה החדשה

אחרי שנים שבהן חלמתם על הרגע הזה, הגיע הזמן להגשים את החלום. למדתם את רזי המקצוע, אולי גם התנסיתם בעבודה עם כמה אופים מנוסים או קונדיטורים מיומנים. עכשיו אתם ערוכים ומזומנים, וגם בחרתם את המקום האידאלי שבו תייצרו את המאפים שאתם כל כך אוהבים. עכשיו נותרה לכם עוד משימה אחת, והיא לצייד את המקום בכל הציוד הדרוש כדי שתוכלו לייצר לחמים, עוגות וכל יצירת מופת אחרת שגם הלקוחות שלכם יאהבו. הנה כמה עצות לעיצוב ולתכנון המאפייה החדשה.

 

1 – תכננו את רשימת הציוד שלכם

הקמת עסק היא תמיד מלאכה מורכבת ובכל הקשור לפתיחת מאפייה חדשה, המשימה מאתגרת עוד יותר שכן רשימת הציוד ארוכה למדי. אם כן, לפני שאתם עושים כל צעד אחר התחילו בהכנת רשימה מפורטת ואם אתם לא לגמרי בטוחים שרשמתם את כל מה שאתם צריכים, ערכו מחקר קצר באינטרנט. ציוד למאפיות כולל בתוכו תנורים תעשייתיים, מכונות ללישת בצק, תאי קירור, שוק פריזר, שוקלות, מכונות לפריסת לחם ואפילו פתרונות להתזת ביצים. לא רק שאתם צריכים לדעת בדיוק אילו כלים דרושים למאפייה שלכם, רצוי שתדעו גם כמה זה יעלה לכם.

 

2 – עיצוב החלל המרכזי

ציוד המאפייה המרכזי שלכם חשוב, אבל הוא נמצא בדרך כלל מאחור, במקום שאליו הלקוחות כלל לא מגיעים. השטח שבו הם נמצאים מחייב אתכם להיערכות מסוג שונה לחלוטין, וזה המקום שבו תצטרכו להשקיע קצת יותר מחשבה והרבה יותר תכנון. נסו לחשוב על האווירה שתרצו לייצר במקום ועל הקונספט שמושך אתכם יותר. יכול להיות שאתם מדמיינים בית קפה קטן ומתוק כמו שאלה שאפשר למצוא ברחובות פריז, ואולי המטרה שלכם היא לעצב את המקום ברוח צעירה וסוחפת יותר. כל קונספט יכול להיות מושלם אם תדעו מה מושך אתכם יותר. עם מושג ברור באשר למראה המושלם מבחינתכם, תוכלו להתחיל לעצב ולסדר את המאפייה, לבחור את צבעי הקירות או את התמונות ולתכנן את פריטי הריהוט שיוצבו ברחבי השטח.

 

3 – חלון הראווה שלכם

התיאבון מתחיל בעיניים, וזה נכון בוודאי בתחום העיסוק שלכם. כדי שהלקוחות שלכם יימשכו אל המאפייה תצטרכו למשוך את תשומת הלב שלהם עוד בחוץ, כשהם חולפים על פני בית העסק. אין ספק שהניחוחות יעשו חלק משמעותי מהעבודה, אבל חשוב לזכור שיש משמעות רבה גם לעיצוב הנגלה מבעד לחלון. בחירת שילוט לעסק, עיצוב חלון הראווה ותכנון המרחב החיצוני, כל אלה עשויים להכריע בשאלה האם הלקוחות שלכם ייכנסו בעקבות הטעם והריח, או האם ימשיכו בדרכם ויעמדו בפיתוי.