04
ינו

עיצוב פנים למסעדות – איך עושים את זה?

פתיחת מסעדה היא חלום מתוק עבור לא מעט חובבי קולינריה שמשתוקקים להציע תפריט עשיר, לראות את פניהם של הסועדים המרוצים כשהם טועמים את המנות המוקפדות ולשמוע את הביקורות המהללות. אלא שלצד תשומת הלב לחומרי הגלם, לבחירת השף ולתכנון התפריט חשוב לתת דגש רב לעיצוב המסעדה. לרוב אנחנו בוחרים היכן לסעוד בהתאם לעיצוב, לתחושה הנעימה והמזמינה ולהרגשה שמישהו חשב על כל הפרטים הקטנים ביותר – מה שככל הנראה ישתקף גם במנה המושלמת שנקבל. אז איך עושים את זה נכון?

חוויית המשתמש – גם בעולם המסעדנות

אנחנו מכירים את המושג “חוויית משתמש” מעולמות תוכן שונים, אבל הוא נכון וחשוב גם בתחום המסעדנות. המקום שבו אנחנו בוחרים לאכול צריך להיות נקי, מטופח ונעים, ולכל פרט יש בו משמעות. לכן, כשאתם מתכננים את המסעדה החדשה שלכם קחו בחשבון את כל הפרטים, מבחירת הסכו”ם, דרך צבעי המפות ועד לטפט שעל הקיר ולשטיח בכניסה. אם המסעדה כוללת גם שטח פתוח (מרפסת, למשל) רצוי לתכנן מראש גם פתרון אידאלי לחודש החורף הקרים והגשומים. סגירת חורף יכולה להיות אידאלית, ויש פתרונות מופלאים שישיגו את ההגנה המושלמת מפני הקור והגשם בלי לפגוע באסתטיקה של המסעדה.

בוחרים קונספט

יש מסעדות שלהן בחירת הקונספט היא משימה די פשוטה. מסעדה איטלקית תעוצב בקווים די דומים, לרוב, וגם דיינר יזכיר לא פעם את הסגנון האמריקאי הקלאסי. עם זאת, גם במסעדות מהסוג הזה אפשר לגוון ולהפתיע עם כמה טריקים מדליקים, ומסעדות שמציעות מגוון עשיר יותר של מנות ממטבחים רבים ברחבי העולם זקוקות לייחודיות משלהן. אין ספק שמעצב פנים מיומן יוכל להציע כמה כיוונים מרכזיים, לשרטט כמה סקיצות למראה המסעדה החדשה שלכם ולהפתיע עם כמה שדרוגים ורעיונות שמעולם לא חשבתם עליהם.

משלבים בין החושים

הכלל החשוב ביותר שחשוב לזכור בזמן עיצוב המסעדה הוא שהמקום הזה אמור לשלב בין כל החושים. חוש הטעם הוא הברור מאיליו, אבל ליתר החושים יש חשיבות רבה לא פחות. הניחוחות במקום יעוררו את התיאבון, העיצוב הנעים לעין ישרה אווירה נעימה ורכה, וגם מוזיקה נכונה תשלים את התמונה. כדי לייצר חוויה טובה ושלמה לכל סועד וסועדת, ודאו שאתם בוחרים את כל הפיסות החשובות ביותר בפאזל הזה. ככל שתתכננו יותר פרטים מראש, כך תהפכו את המסעדה שלכם למקום שכיף (וטעים) להגיע אליו.