30
אוג

איך לבחור גופי תאורה נכונים לתקרה

בדיוק כמו שמידה אחת של תבלין או טעם יכולה להפוך מתכון למנצח, או להרוס אותו, גם בחירת גופי תאורה בגודל שגוי יכולה לשבש באופן משמעותי את עיצוב הפנים של הבית. מעצבים ממליצים על מידות מאוזנות ולבחור גופי תאורה שאינם גדולים או קטנים מדי, כך שהתקנתם תהיה הרמונית עם קנה המידה של החלל, מבלי להשתלט עליו או שהתאורה תהיה קטנה ומוזרה.

כדי לדייק בהתקנת גופי תאורה של כל חדר, יש להבין את שלושת המידות החשובות: דרגת תאורה, גודל ומרווח התקנה. מאמר זה מסביר איך לבחור את גופי התאורה הנכונים להתקנה על התקרה.

קנה מידה: קוטר וגובה של גופי תאורה

בואו נתחיל עם מספר פרמטרים בסיסיים לפני שנוסיף רהיטים לשילוב העיצוב. שימו לב שהנחיות אלו חלות על אורות התקרה כמו גם לנברשות, תליונים או גופי תאורה שקועים בתקרה, ותאורת חדרים פתוחים כגון הכניסה לבית או חדרי שינה. מתחילים עם חדרים פתוחים ומודדים את גובה החדר, האורך והרוחב שלו.

כדי לקבוע את הגובה הטוב ביותר להתקנת התאורה לתקרה בחדרים פתוחים מומלץ לחפש גופי תאורה בקוטר שנע בין 250-30 סנטימטרים.

כמה נמוך אפשר לתלות גופי תאורה?

בהתאם לחדר או מיקום התקנת גופי התאורה, בחירת אורך התלייה או גובה ההתקנה שלהם חשוב באותה מידה כמו הגודל. אישור הצורך תלוי במרחב שבו האור משמש. בחדרי כניסה, חדרי שינה או מרפסות, שהם חדרים שבהם אנשים הולכים מתחת לגופי התאורה, מומלץ להתקין אותם במרווחים של שבעה מטרים מהחלק התחתון של המתקן עד הרצפה.

אם יש לכם תקרה בגובה שמונה מטרים, מומלץ לתלות את גופי התאורה נמוך יותר כדי להשיג את דרישות התאורה הכללית לחדר. במסדרון פתוח מומלץ לתלות נברשות או תליוני תאורה כשהחלק התחתון שלהם גבוה יותר מאשר הדלת.

בחדרי אמבטיה

מעל האמבטיה יש לשמור על רווח של שמונה מטרים בין החלק העליון של האמבט לחלק התחתון של גופי התאורה.

מידות אלו מתאימות לחדרי אמבטיה קטנים יותר, כך שאם הגובה אינו מתאים לכלל זה, מומלץ לבחור נברשת קטנה יותר או להתקין את גופי התאורה במרחק של שלושה מטרים בגובה ישר מעל האמבט.

מרווחים: היכן לתלות את גופי התאורה

גם המרווח סביב גופי התאורה חשוב, ובמיוחד חשוב לשלב אותו היטב עם הריהוט שמסביב, כמו אי המטבח או שולחן האוכל.

תאורה המשמשת למטבח ולחדר האוכל צריכה להיות מותקנת ברווחים שווים, אך חשוב לפזר הרבה גופי תאורה מעל משטחי העבודה, עם התאמות קלות, בעיקר לגבי גובה התלייה, הקוטר או הרוחב של גופי התאורה.

תאורה מעל שולחן האוכל

יש לקחת בחשבון את הצורה וגודל השולחן. שולחנות מלבניים ארוכים או עגולים מתאימים לתליונים שמספקים אור רב. לשולחנות מרובעים מתאים תליות תאורה יחיד או נברשת שממוקמת ממש באמצע.

אם אתם מעדיפים אורות כפולים, תליונים קטנים יותר שניצבים בשורה מעל השולחן יבטאו הצהרת אור משמעותית.

תאורה מעל אי המטבח

תליונים קטנים מתאימים ברוב המקרים כדי לספק תאורת סביבה לאזורי עבודה מעל אי המטבח או משטח העבודה, אך חשוב להתקין את גופי התאורה במרווחים שווים.