07
פבר

שילוב פינות אוכל בעיצוב הבית

אחד הביטויים המוחשיים של שינוי אורח החיים של צעירים בפרט ואנשים בכלל הוא שדרוג הבית שלהם ושינויו. כך, לדוגמה, הפך המטבח  למתחם מרכזי, שייעודו אינו מתמצה רק בהכנת אוכל אלא גם במתחם עבודה ואף אירוח. עדות נוספת לכך היא שילוב אי בתוך המטבח או בסמוך לו ובהפיכתו הן למעין שולחן שסביבו ניתן להסב ולאכול ו/או להפיכתו למשטח המקל על הגשת המזון ועל חיסולו. יש מי שמיעדים ומייחדים שתי פינות אוכל בביתם ועושים בהן שימוש משולב או חלופי, על פי כמות האנשים, סוג האירוח, כמות המזון ושיקולים נוספים.

שדרוג הבית ניכר גם ובבתים רבים בעיקר בהיבט החזותי: ניכר דגש חזק על העיצוב וניכרים גם משאבים שהושקעו בו. בד בבד עם הדרישה לריהוט פונקציונלי, שיאפשר הפיכת הבית כולו לאזור נוחות אולטימטיבי, ניכרים השאיפה והרצון לריהוט פונקציונלי ודקורטיבי. מגוון פינות  אוכל המוצע ללקוחות הוא עדות מוכחת לכך.

ריהוט המשלב יופי, איכות ובטיחות

הואיל ופינת אוכל היא מקום שנעשה בו שימוש תכוף ויום יומי, יש חשיבות רבה לא רק לעיצוב השולחן והכסאות אלא בעיקר לנוחותם ולבטיחותם. זו הסיבה לכך שאחד מתנאי הסף (הדרישות) של לקוחות היא איכות ובטיחות ללא פשרות. מכאן נובעת בחירתם המושכלת ברהיטים הטבועים בחותם של איכות ובטיחות- חותם של מצוינות.

מבחר כסאות לפינת אוכל מאפשר התאמה מיטבית למיקום המיועד לה במטבח או בכל פינה אחרת בבית שדייריו מייעדים ומייחדים אותה כפינת אוכל.

מאחר שהמטבח מהווה חלק בלתי נפרד מהבית ואף חלל מרכזי בו, חשוב לייחד מחשבה ומשאבים לתכנון פינת האוכל ולעיצובו. חשוב לעצב אותו באופן שהוא ישתלב באופן טבעי עם הקו העיצובי של הבית כולו ושל הסלון בפרט.

פינות אוכל נוחות ויפות

פינת האוכל אמורה להיות פינה נוחה ומזמינה. זה מקום המיועד להתכנסות משפחתית, לשיחה, ליצירת אווירה נעימה. חשוב שהיא תהיה מרווחת, שפריטים שונים בה ייבחרו בקפידה. חשוב שתהיה בה תאורה נעימה, מפה יפה, תמונות, ריפודים רכים ויפים ועוד.

כאשר בוחרים פריטים לפינת האוכל חשוב לבחור אותם באופן מושכל. על מנת לבחור את הפריטים המרכזיים בפינת האוכל, אשר שולחן וכיסאות הם ודאי נמנים עמם,  חשוב לברר ולוודא מבעוד מועד כי הכסאות עשויים מחומר איכותי, כי הישיבה עליהם נוחה ובטיחותית.

ניתן להיחשף כיום למבחר גדול של פינות אוכל שכוללות את כל הפריטים הנדרשים או, לחלופין, להרכיב אותם מפריטים המוצעים במקומות שונים.

בשורה התחתונה, חשוב שפינת האוכל תכלול פריטים נוחים ומעוצבים היטב, כדי שבכל פעם שתסבו סביב השולחן ,תשרה עליכם אווירת הבית הנעימה והחמימה.  היצע גדול מאפשר בחירת פריטי ריהוט ואביזרים לפינת האוכל בטווח מחירים גדול.

שילוב פינות אוכל בעיצוב הבית מתחיל בתכנונו. כאשר אנשי המקצוע שמופקדים על תכנון הבית ועיצובו  משתפים פעולה, יש סיכוי רב כי הבחירה בפינת האוכל תהיה זו שתיתן את המענה הרצוי והמיטבי.