25
דצמ

קרמיקה למטבח – הסגנון עושה את שלו

תהליך של תכנון ועיצוב מטבח, הוא תהליך לא פשוט, שכן אנחנו צריכים להתייחס לנקודות שונות ומגוונות על מנת להגיע אל תוצאה משביעת רצון, מכל אספקט שהוא. לא רק בהקשר של נראות, אלא גם בכל מה שקשור לאופי השימוש שאנחנו נוכל במטבח, איכות העבודה שנוכל לייצר במקום, ולא פחות חשוב, חווית השימוש.

כשאנחנו מתכננים מטבח במבנה חדש או במבנה משופץ, אנחנו צריכים לקחת בחשבון היבטים שונים. מצד אחד, אנחנו צריכים להתייחס לגודל השטח שעומד לרשותנו וכיצד אנחנו יכולים לנצל אותו בצורה אופטימלית, מצד שני, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה אנחנו רוצים לייצר, איזה מטבח יכול להתאים לצרכים שלנו, וכיצד אנחנו יכולים לעבוד בו בצורה אופטימאלית.

זו הסיבה, שכל פרט ופרט הוא בעל חשיבות. בין אם מדובר בתאורה למטבח, משטחי עבודה, ארונות ופתרונות אחסון, מיקום של מכשירי חשמל, החלוקה בין האזורים השונים ועוד. מה שיעטוף הכל, בוודאי מבחינת נראות, הם אריחי קרמיקה שנתקין במקום

אריחי קרמיקה למטבח משמשים אותנו לשני דברים עיקריים. ראשית, הם משמשים אותנו לצורך עיצוב וסגנון. בדיוק כמו שאנחנו צובעים את הקיר בצבע מסוים בשביל לייצר סגנון מסוים לחלל החדר, כך אנחנו נבחר להדביק אריחי קרמיקה מסוימת, בשביל לייצר סגנון מסוים למטבח שלנו. שנית, בשביל ליהנות ממצב בו אנחנו יכולים להשתמש במטבח באופן נכון, מבלי לגרום נזק לקירות מסביב.

צריך לזכור, אריחי קרמיקה למטבח מגנים על הקירות מפני חומרים שונים אשר נמצאים בשימוש תדיר בעת בישול או אפייה. זה יכול להיות שמנים, מים, וכן אדים שנוצרים כתוצאה משימוש בכיריים או בקומקום. כל אחד מהדברים הנ”ל יכולים לגרום נזק מסוים לקיר, ואת זה נועדו אריחי קרמיקה למנוע.

כיצד אנחנו בוחרים סגנון למטבח שלנו

אך בראש ובראשונה, אנחנו נבחר אריחי קרמיקה למטבח על פי הסגנון שאנחנו רוצים לייצר למקום. הדרך הטובה לעשות זאת היא באמצעות תכנון של כל עיצוב המטבח, באופן כזה, שאנחנו יכולים לייצר מעטפת אחת שלמה, תואמת. כלומר, אנחנו לא נבחר אריחי קרמיקה בצבע או בסגנון מסוים, שאיננו תואם את השיש או את הארונות במקום. אין בכך היגיון.

אם אנחנו בוחרים להשתמש באריחי קרמיקה בהירים, סביר להניח שאנחנו גם נרצה להשתמש בארונות מטבח בהירים או לפחות קרובים לכך. בצורה כזו, אנחנו יוצרים שילוב תואם בין השניים. אם אנחנו בוחרים להשתמש באריחים כהים, אז גם הארונות אמורים להיות כהים.

זה נכון גם דוגמאות עיצוב וסגנון. אין היגיון לבחור עיצוב קלאסי במטבח מודרני ולהיפך. מן הסתם כל זה גם יהיה תוצר של אופי עיצוב המבנה כולו. מה שאנחנו רוצים שהוא ישדר ויעביר, אנחנו לא נחפש לשנות את זה דווקא באמצעות אריחי קרמיקה שאנחנו מדביקים במטבח.