04
יונ

לפני שמזיזים קירות: כך תיערכו לעיצוב הבית

החלטתם שהגיע הזמן להתרענן ולערוך כמה שינויים קטנים וגדולים בבית, וזו ללא ספק החלטה מבורכת. עיצוב הבית מחדש מספק את ההזדמנות להכניס קצת יותר אור וצבע, ולהפוך את החללים השונים לנוחים ופרקטיים יותר. עם זאת, רגע לפני שאתם מתחילים לשבור קירות או לפנות את פריטי הריהוט הקיימים, כדאי לתכנן את הצעדים שלכם טוב יותר – והטיפים שלפניכם יעזרו לכם.

מתחילים מתכנון ומחשבה קדימה

הצעד הראשון מתחיל עם דף ועט, וזה השלב שבו תגדירו מה אתם רוצים לעשות. השלב הזה חיוני משום שהוא יעזור לכם לקבל שורה של החלטות נכונות וטובות יותר. למשל, אם התכנון כולל שינוי מהותי בסלון והזזת הטלוויזיה מפינה אחת לאחרת, אין ספק שתצטרכו לדאוג גם לנקודות חשמל מתאימות. חשמלאי בתל אביב הוא האדם הנכון למשימה http://www.leonelectric.co.il/electrician-in-tel-aviv, ואם תבחרו אותו בקפידה תוכלו לוודא שכל נקודת חשמל ניצבת בדיוק במקומה. מצד שני, אם לא תגדירו את הצורך הזה מראש תגלו שתכננתם חלל שלם באופן לקוי. באופן דומה רצוי לתכנן כל חדר בבית, מהסלון ועד המטבח, מהאמבטיה ועד חדרי השינה.

בוחרים אנשי מקצוע מתאימים

עיצוב הבית הוא מהלך מורכב ואם נודה באמת, הוא עשוי להיות יקר למדי. מצד שני, עם אנשי מקצוע נכונים שילוו אתכם בתהליך הזה, הכול יכול להיות יעיל ופשוט יותר. גם אם נדמה לכם שמעצב הפנים יעלה לכם כסף וינגוס בתקציב, בפועל ההיפך הוא הנכון. בעל המקצוע יעזור לכם לקבל החלטות טובות יותר, לבחור את הפריטים שישיגו את התוצאות הטובות ביותר וגם יחסוך לכם כסף עם תכנון מדוקדק של נותני השירות האידאליים – ושל הפריטים שאתם באמת צריכים, בלי לבזבז הון עתק על טעויות יקרות.

מגדירים תקציב ולוחות זמנים

בהנחה שאין לכם תקציב בלתי מוגבל, מומלץ להגדיר מראש מה הסכום שעומד לרשותכם. למעשה, כשאתם עובדים עם מעצב פנים מנוסה זו דרך נהדרת להבטיח לעצמכם פרויקט שמנוהל ביד רמה, ובהתאם לשיקולים הכלכליים שלכם. מעצב הפנים שבו תבחרו ידע לפעול בהתאם לתקציב, להגדיר את אבני הדרך ואת לוחות הזמנים, ולהבטיח ביצוע מושלם של כל שלב בדרך. כך תוכלו להתקדם לעבר היעד בצעדים ידועים היטב, בתקציב מוגדר ובהתאם לצרכים שלכם. מעל לכל תוכלו להבטיח לעצמכם שמירה על מסגרת תקציבית לכל אורך הדרך. השילוב בין התכנון המדויק לעיצוב המרהיב שעליו אתם חולמים הוא שילוב שיבטיח תוצאה מצוינת, לא פחות.