04
יונ

עיצוב פנים – והיום שאחרי השיפוץ

שיפוץ הוא הזדמנות נהדרת לערוך שינויים קטנים וגדולים כאחד, ולהפוך את הקירות שמקיפים אתכם לבית חם ומלהיב. עם זאת, רגע לפני שאתם קופצים עם הראש קדימה ומסתערים על המשימה, כדאי לדעת מה צפוי לכם וגם – מה עושים ביום שאחרי?

מתחילים דווקא מהסוף

עבודה לצד מעצב פנים מיומן היא הזדמנות נהדרת לחלום בגדול, לתת חופש לכל הפנטזיות הגדולות שלכם ולהבין מה באמת יכול לעבוד – ומה פחות. אם כן, זה הזמן שלכם להישען לאחור, להביט סביב ולחשוב על מה שבאמת חשוב לכם, לדמיין את הצבעים ואת הטקסטורות, את הריהוט המושלם ואת פינת הטלוויזיה האידאלית. בסוף התהליך, רגע אחרי שהפועלים ייצאו מבעד לדלת, תישארו אתם בין ארבעת הקירות וכדאי שתרגישו שם בבית. זה גם הזמן שבו תבצעו ניקיון אחרי שיפוץ http://super-clean.co.il/%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%99-%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A5/, כמובן, כדי להעלים את שאריות האבק והלכלוך, להחזיר את הברק לאריחי הריצוף (או לפרקט) ולהפוך את המקום הזה לפנינה של ממש.

בוחרים גורם מקצועי שמקשיב לכם

אם נלך כמה צעדים אחורה ונתחיל לתכנן את המסע אל נקודת הסיום הזו, הרי שבחירת מעצב הפנים היא אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר שעומדות על הפרק. האדם הנכון הוא זה שמצויד בידע אדיר, בניסיון ובתיק עבודות שיוכיח לכם עד כמה הוא מקצועי ומיומן. עם זאת כדאי לבחון עוד שתי נקודות חשובות: ראשית, ודאו שעל אף הידע והמקצועיות יש מי שמבין אתכם באמת ויודע לזהות מה נכון עבורכם, וחשוב לא פחות מכך – שימו לב שיש ביניכם כימיה טובה ותיאום ציפיות כבר בשלבים הראשון. כך תדעו בדיוק לאן אתם הולכים, ומי הוא זה שיוביל את הדרך אל נקודת הסיום שלכם.

מגדירים את התקציב ואת לוחות הזמנים

מאחר ויש לכם בוודאי מגבלת תקציב, זה הזמן לקבוע מה היא. כדאי לקחת בחשבון שיש תמיד הפתעות, מה שאומר שעל התקציב שתגדירו רצוי להוסיף עוד כחמישה אחוזים ליתר ביטחון, אבל אם תדעו מה המגבלה שלכם – יהיה לכם קל יותר להישאר בתוך הגבולות שהצבתם. יתרה מכך, גם מעצב הפנים שלכם יוכל להציג בפניכם אפשרויות רלוונטיות, כאלה שמתאימות גם לסטייל שלכם אבל גם לתקציב. יחד תקבעו גם את לוח הזמנים המיועד לפרויקט, ותפקידו של המעצב לפקח על כל הגורמים המעורבים כדי לוודא שהכול עובד בדיוק לפי התכניות – גם ברמת התקציב, וגם ברמת לוח הזמנים. מכאן יהיה לכם קל יותר להגיע אל היעד בלי הפתעות ובלי חריגות מיותרות מהסכום שהקצבתם לעצמכם.