07
מרץ

יחידת הורים ואיך מעצבים אותה

כשמעצבים מחדש את הבית, זה לאחר זמן רב בו חשבתם על זה, תכננתם את זה ובעיקר חלמתם על היום בו תשנו את הבית שלכם למקום החדש והאהוב עליכם ביותר. לא שבעבר לא אהבתם אותו, אבל כמו כל דבר בחיים, גם לבית מגיע ריענון. אם נתמקד ביחידת ההורים, החדר האינטימי שלכם, מה צריך להיות בו בשביל לקבל את התחושה הטובה ביותר? המשיכו לקרוא וגלו-

כשאתם מתכננים את יחידת ההורים, הדבר מצריך תכנון גם של חדר השינה וגם של חדר האמבטיה. בתחילת העבודה, סדרו את סדר העדיפויות שלכם ולאחר מכן שאלו את עצמכם לאיזה סוג חלל אתם רוצים להגיע בסיום העבודה. תארו את עצמכם נעים בחדר השינה, מתהלכים אל עבר חדר האמבטיה ודמיינו את השימוש בהם. כך, טרם תחילת עיצוב היחידה, תדעו בדיוק מה אתם רוצים למקם והיכן, דבר שיכול לזרז את התהליך באופן משמעותי.

אל תשנו סתם כדי להרגיש ששיניתם

גם אם לקחתם עליכם את משימת העיצוב יחד עם מעצב פנים, אין זה אומר שאתם חייבים לשנות את כל פריסת היחידה אך ורק כי אתם מבצעים שינוי. כך תצליחו לחסוך כסף רב במידה ולא מצאתם את הצורך הנכון להזיז את צינורות המים או החשמל. תחשבו גם על כל הבלאגן שתחסכו לעצמכם בצירוף עם כל הלכלוך שהייתם צריכים לנקות. אם ליחידה יש בסיס טוב וכל שצריך הוא להחליף את אופיו, השאירו אותו כפי שהוא.

בחרו את הסגנון שאתם אוהבים

כשאתם בוחרים סגנון מבעוד מועד, הדבר מקל משמעותית במעמד בחירת הריהוט, העיצוב והצבעים של היחידה. המראות בדרך כלל נעים בין מראות קלאסיים, תקופתיים או מודרניים. אם יש לכם רעיון בראש, כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לפתח הוא לגלוש מעט באתרי עיצוב ברחבי האינטרנט, לעלעל בקטלוגים של עיצוב וכמובן להיעזר בעצות מעצב הפנים שלכם. אם יש לכם חברים אשר עברו בעצמם עיצוב פנים, דברו והתייעצו איתם.

היו מודעים למרחב שיש לכם

אין טעם להכניס רהיטים חדשים שיצטופפו ויגרמו לחדר להיראות מסורבל ולא נח. כאשר אתם מעצבים מחדש, עשו את חישוב הגדלים של הרהיטים, כולל בחדר האמבטיה. כך, למשל, אם אתם מעוניינים בהתקנת בידה בחדר האמבטיה ואתם מכירים רק בידה נפרד מהאסלה, מחקר קטן יגלה לכם כי היום קיימים סוגים שונים של בידה המותקנים במקום מושב האסלה ומתפקדים גם כבידה וגם כאסלה. כך, חסכתם מקום ולא שברתם את הראש כלל.

עיצוב פנים תמיד יפחיד כמו שירגש בתחילת הדרך. אך אם אתם יודעים לפרטי פרטים את תהליך העשייה, אין כל סיבה שהתוצאה תהיה פחות ממושלמת. כשעובדים נכון ובצורה מושכלת, העיצוב החדש יהיה הדבר הכי טוב שקרה לכם.