24
מרץ

עיצוב גינה שכל אחד יכול

הגינה היא ההמשך הישיר של הבית ומחברת בין החוץ לפנים. גינה מטופחת משרה אווירה של רוגע ורעננות. חשוב לשמור על קשר עיצובי בין החלל הפנימי לחצר הביתית, לבחור בקפידה ריהוט מסוגנן ואביזרים משלימים ולתכנן את הגינה כך שהיא תהווה פינה נעימה לאירוח ורגיעה.
כיצד מגבשים קונספט? איך בוחרים רהיטים נכונים, גופי תאורה ופלטת צבעים? לפניכם טיפים חשובים במלאכת העיצוב של הגינה – צעד אחר צעד.

להפריח את השממה בשיא הסטייל

חשוב מאוד לגשת לתכנון הגינה עם מידות מדויקות של השטח ולהחליט למה לייעד את הגינה ואיך להקצות נכון את השטחים. למשל, להפריד אזור אירוח מאזור הפנאי, שולחן וכסאות לגינה לצד מרבצים מפנקים או אזור שעשועים לילדים. החליטו אם לגדר את הגינה באמצעות צמחייה חיה או גדר דקורטיבית להשגת פרטיות מקסימלית, לתחום את האזורים באמצעות שביל גישה או שביל מפולס באבנים או בחלוקי נחל. בחרו האם לרצף את הגינה, להשתמש בבמת דק עץ שתגביה את אזור הישיבה או ללכת על דשא – טבעי או מלאכותי, לפי התקציב, עלויות תחזוקה והתפאורה המועדפת.

החיבור בין פנים לחוץ

התייחסו לעיצוב סביבת המגורים עם הגינה כמקשה אחת וחשבו על הסינרגיה בין הסביבה החיצונית לחללים הפנימיים של הבית. החליטו האם להמשיך את השפה הוויזואלית השלטת גם בגינה. לדוגמא – בית בניחוח כפרי עם חצר כפרית בשיק פראי או בית בסגנון מודרני עם חצר אורבנית יותר הכוללת רהיטי גן מודרניים. ניתן לחשוב קונספטואלית ברמת החומרים – רהיטי אלומיניום בחוץ ובפנים או רהיטים מעץ שדומים זה לזה הן בחלק הפנימי והן בחלק החיצוני, גוונים ומוטיבים חוזרים או להפך – לייצר אפקט ניגודי מעניין ביניהם. לדוגמא: חלל בעל ניקיון עיצובי, קווים ישרים וגוונים בהירים לעומת גינה ססגונית מלאה בצבע המפיח חיים. אפשר להשתמש באלמנטים מקשרים כמו מוטיב של פרחים, נגיעות גוון דומיננטי, חומר שחוזר למשל, פלטת זכוכית בשולחן בסלון ובשולחן האוכל בחצר.

העמידות קובעת והאיכות משחקת תפקיד חשוב

יש לקחת בחשבון שהרהיטים בגינה חשופים לתנאי מזג האוויר השונים ואם מרהטים ומשקיעים כדאי כבר ללכת על הטוב ביותר. חפשו רהיטים העשויים מחומרים עמידים בעלי תוחלת חיים ארוכה בעמידות גבוהה בפגעי אקלים, בין אם עמידות בפני קרני UV ובין אם בגשם ורוחות עזות. חשבו מראש על הטווח הארוך ועל תחזוקה שוטפת: העדיפו בדים רחיצים פשוטים לשטיפה וניקוי, פריטי עיצוב מחומרים דוגמת אלומיניום וראטן שידועים ביציבות הגבוהה ועם זאת בגמישות העיצובית, כך שניתן ליהנות ממגוון עיצובים מרשימים בצורניות יוצאת דופן ובאסתטיקה מרשימה.
בבחירת הרהיטים מומלץ לבחון את ההתאמה בין הרהיטים לגודל החצר: רהיטים שאינם חוסמים את המרחב ומאפשרים שיקוף של האור הטבעי, שנוצרים ביניהם רווחים המאפשרים מרחב תנועה. אפשר למצוא גם שולחנות נפתחים או מתקפלים או להעדיף מראש שולחנות בר צרים יותר לגינות קטנות יחסית.

שדרוגים לגינה יפהפה

חשבו על פריטים משלימים להעצמת חוויית החופש בגינה: ערסלים, נדנדות ומרבצי קונכייה מעוצבים בקווים זורמים וכן גופי תאורה שיפיקו אור וייצרו אווירה אינטימית נעימה לעת ערב. אפשר להשתמש באלמנטים של מים כמו בריכות נוי עם דגים וכן בפסלים דקורטיביים או פעמוני רוח. חשבו גם על פתרונות הצללה שמצד אחד, יהיו פרקטיים ויספקו קירוי וצל בעונה החמה והקרה ומצד שני, יתמזגו בעיצוב הכולל.

הסוד לגינה מדוגמת טמון בשילוב בין כל הגורמים – סטודיו לעיצוב פנים שייקח אתכם יד ביד בדרך לגינה מושלמת, ריהוט גן איכותי ואקססוריז מנצחים.