19
מאי

כללי הזהב לתכנון חדר אורחים מנצח

לחדרי האורחים יש חשיבות רבה מאוד. הם משמשים אותנו בחגים, כשהמשפחה מגיעה לבקר ונשארת לישון, כשחבר קרוב זקוק לפינה שקטה מפעם לפעם, או כשהילדים גדלים – וחוזרים לבקר עם המשפחות החדשות שהקימו. לפני שאתם מעצבים את החדר החשוב כל כך, הנה כמה נקודות חשובות למחשבה.

1 – בחירת הריהוט המושלם

השאלה החשובה ביותר היא, כמובן, שאלה של ריהוט. הרי החדר אמור להיות נעים ומסודר לכל אורך שעות היממה, אך לספק מענה פרקטי בשעת הצורך, כשאל החדר יגיע אורח הזקוק למיטה נעימה ומרווחת. אם כן, אלמנט מרכזי ובעל חשיבות עליונה בתכנון חדר האורחים הוא הספה, ואין ספק כי ספה נפתחת מספקת המון יתרונות. כשהיא סגורה החדר מרווח ונעים, כשהיא פתוחה ניתן לארח בה יותר אורחים, ואם היא כוללת גם ארגז מצעים הרי שיש לכם פתרון אחסון נוח במיוחד. עם זאת, לפני שאתם בוחרים את הספה הנכונה ודאו שהיא מתאימה לחדר גם ברמת הסטייל – וגם מבחינת המידות.

2 – הפרטים הדרושים לאירוח מושלם

במקרים רבים האורחים שלכם מחליטים להישאר ללא כל הודעה מוקדמת, וכדאי להיערך לספונטניות הזו מראש, עד כמה שניתן. במילים אחרות, נסו להעריך אילו פריטים יידרשו לאורחים הבאים שלכם, ממגבות פנים וידיים, דרך כלי רחצה ועד למצעים חדשים או לשמיכה נוספת, רק למקרה שיהיה קצת יותר קר. את הפריטים הללו אפשר להכין מראש בארון או בשידה, או לסדר סלסלה יפה שתשדרג את מראה החדר – ותספק כלי אחסון פרקטי לכל אותם פרטים קטנים.

3 – המיקום האידאלי לחדר האורחים

בין אם אתם מארחים לעתים נדירות ובין אם זה קורה באופן קבוע ובתדירות גבוהה למדי, כדאי לבחור בקפידה את מיקומו של חדר האורחים שלכם. החדר המרוחק ביותר מהסלון והמטבח הוא החדר השקט ביותר, אבל האם תעדיפו דווקא לקרב את החברים ואת בני המשפחה אל המטבח שבו יוכלו להרגיש בבית ולהתנועע בחופשיות בכל זמן נתון? ואולי חשובה לכם דווקא גישה למקלחת פרטית, אם יש כזו? במילים אחרות, לפני שאתם מתחילים לעצב את החדר, קבעו איזה מהחדרים העומדים לרשותכם הוא הנוח ביותר לאירוח.

4 – ריהוט משלים

לבסוף, זכרו כי המיטה (או הספה הנפתחת) היא רק פיסה אחת בפאזל, וחוויית האירוח המושלמת מורכבת מעוד שורה של פרטים. תכננו את השידה לצד המיטה, כדי שהאורחים שלכם יוכלו להניח את הטלפון או את הספר שלהם בנחת רגע לפני השינה, הוסיפו כורסה קטנה או פינת ישיבה, וגם טלוויזיה היא שדרוג לא רע בכלל. כך תהפכו את החדר למרחב אירוח מפנק, כזה שעשוי לעודד את האורחים להישאר יותר מהצפוי.